2013. november 9., szombat

Project Suzuki Samurai ,long,motor VW 1.9 TDI,restaurare

 Pregatirea suportului pompei electric original,pentru montarea noului pompa M-Tdi,jos,pompa M-Tdi,pregatire pentru reglajul avansului,frezare gauri fixare
 Primele teste in teren,masina flexeaza foarte mult,nu degeaba se vorbesc legende despre arcurile WranglerYJ
 Rotile profil simex cu inaltime de 77 cm intra perfect sub aripi fara sa atinga vreun element
 Fata flexeaza aprox 40 -45 cm la fel ca spatele

Urmeaza primele teste on road,teste de flexare ,directie,frana.
 Masina este revopita ,vopsea baza culoare military green,lac mat 2K
 Cateva poze de detailing...




Pregatiri inainte de revopsire
 Platforma,bena terosonat,urmeaza captusala de tabla de aluminiu striat

 Aripa cu putina rugina in colt,neutralizat cu Kelfos,si schimbat segmentul corodat
 Partea care va fi decupat si reconstruit
 Aripa montata,aplicat stratul de primer
 Se observa puntea mutat cu 8 cm mai in fata,pentru un unghi de atac mai bun.
 Pompa servo ,suport montat,curea plata Dayco 850.
 Caseta si servopompa Daihatsu bertone,potriveste si functioneaza pervect,oricum este oversized
 Cine are dubii in provenienta marcii daihatsu,pe toate piesele sunt turnate sigla Toyoda,Japan.
 A fost demontat capacul spate,fiind gaurit la un suport sudat in puncte,se vede diferentialul cu blocant LSD
 La puntea cu blocant LSD,rotile ridicate in aer si invartite ,se rotesc in acelasi directie.
 Se vede motivul demontarii,gaura respectiva,si nivelul corect al uleiului diferential,s-a impregnat in capac
 Gaura sudata cu argint tehnic.
 Suporti overfender si suporti praguri demontate,dupa mine principale focare a ruginei,la sudura in puncte se arde grundul de fabrica ,si rugina lucreaza de la prima zi.
In acest caz fericit,masina fiind din spania ,climatul cald si uscat,a conservat cabina in stare exceptionala.
Jos,se vede diferenta de latime intre puntea originala si cel de Bertone Freeclimber
 Fulie servodirectie homemade,fulia lata provine de pe Vw tdi,potrivesc canelurile cu fulia pompei servo .Bertone(Toyoda).
Am strunjit caneluri de centrare,piesele sunt presate una in alta.
 Asa va arata ansamblate
 Centrat si sudat in presa,fuge sub trei sutimi.
 Vopsit si montat la loc,urmeaza suportul servopompei.
Una de ,,firma,, costa sute de euro,de ex  Zanfi,iar asta a fost gata intr-o ora
 Motor montat la loc,urmeaza chiuloasa si accesoriile,plus pompa servo,pentru caseta Toyota
 Ma bate gandul de mult timp,si a venit timpul dupa rodaj sa inlocuiesc carburatorul ,cu aceste carburatoare provenite de pe o motocicleta honda 1000 F
 Reconditionare chiuloasa,rectificare supape,inlocuit simeringuri supape si simering O ring ax came
 Supapa curatata si rectificata,in stanga supapa arsa si cu depuneri care micsoreaza incarcarea cilinrilor,jos aeroterma suzuki samurai infundat la maxim,inainte de curatare
 Sudat ansamblu spate,priza carlig sau ochet detasabil
 Bucse duramid pentru body lift de 2 inch,va permite un acces mult mai bun la interventii de reparatie,curatare,etc
 Kit bucse body lift,
 Motor alezat,va fi segmentat,cuzineti sunt in parametri,chiuloasa va fi complet restaurat
 Bloc motor proaspat alezat,se vad urmele de la honuire
 Cabina montat pe sasiu,arcurile Wrangler au inaltat masina mai mult decat e nevoie.
 Sasiu echipat cu arcuri ,punti,amortizoare,
jos cabina curatata cu jet,in acest caz fericit nu e nevoie de tinichigerie,cabina fiind fara urme de rugina.
 Doua straturi de grund anticoroziv
 Aplicat teroson,si acoperit cu vopsea epoxidica,sa fie cat mai usor de curatat de noroi
 Cardan spate prescurtat,si centrat la 3 sutimi cu ceas comparator.Dupa sudura definitiva,centrat cu flacara,prin incalzire in puncte

 Flansa cardan ,imperechere cardan Bertone,cu reductor samurai
F
 Jante si cateva accesorii vopsite in camp electrostatic
 Anvelope insa turbo,profil simex montate pe jante
 Am decupat interiorul jantelor pe strung,dupa presare invers si centrare,sudate MIG,si repozitionare valve.

 Urmeaza o sablare definitiva ,si aplicare vopsea tip pulbere rezistent la zgarietura si intemperii
 Reconstruire ultimii 90 cm din sasiu,profile din material 3mm indoite si profilate pe abkant
Jos,prima proba a arcurilor swap wrangler YJ,cercei extensibili,repozitionare printere arc partea spate
 Sasiu complet dezechipat,curatat de rugina si resturi de vopsea,aplicat grund anticoroziv si trei straturi de teroson
 Punte spate ,fata HD Daihatsu Bertone,cel spate cu LSD,curatate,needle scaler,grund si culoare negru.









Piesele marunte,etrieri,bride lamelare suport amortizoare sablate,si vopsite electrostatic,toate suruburile zincate.
 Cabina ridicata de pe sasiu,urmeaza o dezechipare completa
 Jante intoarse de suzuki jimny,nu mai sunt nevoie de distantiere
 Si in pozitia intoarsa,centrat si sudat.
 Motorul original,va fi reconditionat,dupa o degresare completa

 Cardane si axe punti hd,provenite de pe un Daihatsu Bertone Freeclimber
 Suzuki samurai SJ50 long body,stare deteriorata,masina a fost olosit in padure,transport lemne de foc
Urmeaza demontare pana la sasiu,curatare completa,revopsire
Ideea de baza este swap 1.9tdi,punte fata spate si cardane Daihatsu Bertone reeclimber,LSD fiind dat,reconditionare completa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése